Jauno uzņēmēju un investoru viedoklis par veiksmīga biznesa atslēgu atšķiras

decembris 14, 2012  |  

Par nozīmīgākajām personiskajām īpašībām un prasmēm, kas nepieciešamas, lai veiksmīgi attīstītu biznesu, Latvijas jaunā uzņēmēju paaudze atzīst mērķtiecību un konkrētās nozares pārzināšanu. Tas noskaidrots jauno uzņēmēju aptaujā, ko veica Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA).

27% aptaujāto kā vienu no būtiskākajām personiskajām īpašībām atzīmējuši mērķtiecību. Tāpat pirmajā trijniekā kā īpaši būtisks priekšnoteikums veiksmīgam biznesam visbiežāk ierindota konkrētās tautsaimniecības nozares pārzināšana (18%) un degsme par savu ideju un tās īstenošanu (17%). Gana bieži kā veiksmes atslēgu biznesa attīstīšanā respondenti norādījuši arī labas „pārdevēja” spējas (12%) un plašu kontaktu loku (14%). Savukārt visretāk – tikai 1% respondentu – norādīts, ka būtiska loma ir izglītībai uzņēmējdarbībā.

Interesanti, ka respondenti, kuriem ir mazāka pieredze biznesā (uzņēmums patlaban tiek veidots, vai arī tas darbojas ne vairāk kā pusgadu), biežāk nekā „rūdīti” kolēģi norādījuši, ka uzņēmējdarbības attīstībā svarīgs ir plašs kontaktu loks. Savukārt aptaujas dalībnieki, kuri uzņēmējdarbībā ir vairāk nekā divus gadus, līdzās mērķtiecībai un konkrētās nozares pārzināšanai milzīgu nozīmi piešķir arī komersanta „pārdevēja” prasmēm.

Jaunie un topošie uzņēmēji tika lūgti arī nosaukt, pēc viņu domām, trīs vissvarīgākos aspektus, kurus ņem vērā investori, izvērtējot, vai konkrētajā biznesa idejā ir vērts ieguldīt savus līdzekļus. Aptaujas rezultāti liecina, ka biznesa uzsācēji un īstenotāji par investoriem nozīmīgāko faktoru uzskata ieceres tirgus potenciālu, ko atzīmējuši 29% respondentu, bet tam seko biznesa idejas unikalitāte (20%) un laba komanda (11%).

Komentējot jauno uzņēmēju aptaujas rezultātus, pieredzējušais uzņēmējdarbības eksperts un informācijas tehnoloģiju uzņēmuma „FMS” valdes priekšsēdētājs Jānis Bergs uzsver, ka nosauktie aspekti būtu kārtojami pavisam citā prioritārajā secībā. „Uzskatu, ka vissvarīgākā ir komanda, tai seko tirgus potenciāls, kā pēdējo no trim atstājot idejas unikalitāti. Cilvēki, kuri neko nedara, neko arī neizdarīs, lai cik unikāla būtu viņu biznesa ideja. Savukārt cilvēki, kuri apzinās, kas un kā darāms, ir investoriem pievilcīgāki, jo spēj sniegt arī sava veida drošību un pārliecību, ka iecerei novirzītais finansējums sevi attaisnos,” skaidro J.Bergs.

4 komentāri šim bloga ierakstam

  • Pēteris Jurjāns

    septembris 29th, 2013 on 05:54

    Pats galvenais biznesa uzsākšana ir uzdrīkstēšanās un spēja nepadoties. Pat ja bizness neizdosies, Tu vienalga iegūsi prasmes, kas ļaus uzsākt citu, daudz veiksmīgāku biznesu. Ja vēl neesi mēģinājis, izdari to jau šomēness. Uzņēmumu var nodibināt pat par 100 ls.

  • Mārcis

    februāris 20th, 2014 on 12:38

    Mērķtiecība un uzdrīkstēšanās ir galvenais. Zināšanu trūkumu var kompensēt runājot ar cilvēkiem, bet bez drosmes neiztikt.

  • Laipis

    marts 13th, 2015 on 10:20

    Nu noteikti ka mērķtiecība, bet es domāju drosme, neatlaidība un arī nepārprotami zināšanas un prasmes ir svarīgas..

  • smskredit

    septembris 22nd, 2015 on 07:38

    Bez mērķtiecības nevar neko izdarīt. Var būt spējas, komanda, bet neviens neko nedara līdz galam..