Jauno uzņēmēju un investoru viedoklis par veiksmīga biznesa atslēgu atšķiras
Par nozīmīgākajām personiskajām īpašībām un prasmēm, kas nepieciešamas, lai veiksmīgi attīstītu biznesu. Latvijas jaunā uzņēmēju paaudze atzīst mērķtiecību un konkrētās nozares pārzināšanu. Tas noskaidrots jauno uzņēmēju aptaujā, ko veica Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA).
27% aptaujāto kā vienu no būtiskākajām personiskajām īpašībām atzīmējuši mērķtiecību. Tāpat pirmajā trijniekā kā īpaši būtisks priekšnoteikums veiksmīgam biznesam visbiežāk ierindota konkrētās tautsaimniecības nozares pārzināšana (18%) un degsme par savu ideju un tās īstenošanu (17%). Gana bieži kā veiksmes atslēgu veiksmīgs bizness attīstīšanā respondenti norādījuši arī labas „pārdevēja” spējas (12%) un plašu kontaktu loku (14%). Savukārt visretāk – tikai 1% respondentu – norādīts, ka būtiska loma ir izglītībai uzņēmējdarbībā.
Interesanti, ka respondenti, kuriem ir mazāka pieredze biznesā (uzņēmums patlaban tiek veidots, vai arī tas darbojas ne vairāk kā pusgadu). Biežāk nekā „rūdīti” kolēģi norādījuši, ka uzņēmējdarbības attīstībā svarīgs ir plašs kontaktu loks. Savukārt aptaujas dalībnieki, kuri uzņēmējdarbībā ir vairāk nekā divus gadus. Līdzās mērķtiecībai un konkrētās nozares pārzināšanai milzīgu nozīmi piešķir arī komersanta „pārdevēja” prasmēm.
Jaunie un topošie uzņēmēji tika lūgti arī nosaukt, pēc viņu domām, trīs vissvarīgākos aspektus, kurus ņem vērā investori, izvērtējot, vai konkrētajā biznesa idejā ir vērts ieguldīt savus līdzekļus. Aptaujas rezultāti liecina, ka veiksmīgs bizness uzsācēji un īstenotāji par investoriem nozīmīgāko faktoru uzskata ieceres tirgus potenciālu, ko atzīmējuši 29% respondentu. Bet tam seko biznesa idejas unikalitāte (20%) un laba komanda (11%).
Komentējot jauno uzņēmēju aptaujas rezultātus, pieredzējušais uzņēmējdarbības eksperts un informācijas tehnoloģiju uzņēmuma „FMS” valdes priekšsēdētājs Jānis Bergs uzsver, ka nosauktie aspekti būtu kārtojami pavisam citā prioritārajā secībā. „Uzskatu, ka vissvarīgākā ir komanda, tai seko tirgus potenciāls, kā pēdējo no trim atstājot idejas unikalitāti. Cilvēki, kuri neko nedara, neko arī neizdarīs, lai cik unikāla būtu viņu biznesa ideja. Savukārt cilvēki, kuri apzinās, kas un kā darāms, ir investoriem pievilcīgāki, jo spēj sniegt arī sava veida drošību un pārliecību, ka iecerei novirzītais finansējums sevi attaisnos,” skaidro I. Vītols.
Jaunākais bloga sadaļā
-
Plāno uzņēmuma naudas plūsmu
Naudas plūsma ir uzņēmuma asinsrite. Savukārt, naudas iztrūkumi ir nepatīkami un negaidīti pārsteigumi. Lai veiksmīgāk saplānotu ienākošos un izejošos naudas līdzekļus biznesam, piesakies NaudaBiznesam. Situācijās, kad gari klientu ...
-
Izstrādāts uzņēmumu novērtēšanas rīks naudabiznesam.lv
Izstrādāts uzņēmumu novērtēšanas rīks Portāls naudabiznesam.lv paredzēts, lai ikviens interesents varētu novērtēt sava vai kāda cita uzņēmuma vērtību ievadot vien pamata finanšu datus. Papildus pieejama arī skaidrojoša un izglītojoša ...
-
Rēķinu pārdošana
Finanšu uzņēmums NaudaBiznesam ir uzsācis piedāvāt uzņēmumiem jaunu pakalpojumu - rēķinu pārdošana. Izmantojot rēķinu pārdošanas pakalpojumu, uzņēmumi var vienkārši atbrīvot apgrozāmo kapitālu, kas ir iesaldēts izrakstītajos, bet ...
-
NaudaBiznesam uzsāk sadarbību ar savstarpējā ieguldījumu platformu
Sākot ar šī gada 23. jūliju savstarpējo aizdevumu platformā ir pieejami NaudaBiznesam izsniegtie aizdevumi uzņēmumiem Latvijā. Šobrīd Capitalia izsniegtajos mikrokredītos ir iespējams investēt sākot no 10 EUR. Mintos ...
-
Finanšu uzņēmums NaudaBiznesam, SIA uzsāk izsniegt faktoringu
Ar maiju NaudaBiznesam, paplašina savu pakalpojumu klāstu un uzsāk izsniegt faktoringu – finansējumu pret debitoru parādiem. Banku piedāvātu faktoringu plaši izmanto sektoros, kur pieņemts norēķināties par ...
Ir viedoklis?